Sidor

fredag 21 februari 2014

Bok om Anna Andersson

Den här veckan har barnen lov, därför har jag pausat lite från arbetet med boken. Men jag måste berätta om en rolig grej! En väldigt trevlig fotograf som heter Meredith Andrews håller på att göra en fotobok om Anna Andersson. Alltså: ett av de vanligaste namnen i Sverige. I den kommer hon att presentera minst femtio olika personer som heter Anna Andersson, och visa hur olika vi är trots att vi bor i samma avlånga land och har samma namn. I onsdags var hon här och fotograferade mig i två timmar! Boken beräknas komma ut till allas vår namnsdag, den nionde december. Jag ser fram emot releasefesten. Tänk vad kul att gå omkring och hälsa på alla olika Anna Anderssonar! : ) 

Förresten. Jag ser att det är farmors födelsedag idag. Vad jag saknar min goa farmor! 
Det kommer vita hårstrån i mitt hår. De påminner om farmor. Jag undrar om mitt hår kommer att bli lika kritvitt som hennes? Jag undrar om jag kommer att bli lik min farmor när jag blir gammal? Jag hoppas det.

2 kommentarer:

  1. Oj, vilken rolig grej med en bok om alla Anna Andersson - behövs inte så många presentationer på releasefesten:-)

    SvaraRadera
  2. Haha, nej just det. : ) Jag tyckte också det var en kul idé. Och man räknar inte med att bli uppmärksammad för att man har ett vanligt namn!

    SvaraRadera