Sidor

lördag 1 juni 2013

Jag fick en (alldeles) för tidig födelsedagspresent av Fredrik häromdagen. En ritplatta till datorn! : ) I kväll kunde jag inte låta bli att sätta mig vid datorn en stund trots att det är helg (jag försöker vara social på helgerna) och bara rita lite för skoj skull. Det är riktigt roligt... Och det är bra att öva för det tar ett tag att vänja sig vid ritbordet. Det blev två sommarbilder. Den första bara ren fantasi och den andra ren nostalgi. När jag var barn brukade jag gå med vatten till kalvarna. Ni anar inte hur mycket jag saknar det! Eller att tidigt på morgonen gå och hämta korna från deras bete när de skulle mjölkas. Jag minns hur jag njöt när jag gick i skogen med alla korna och såg daggen på gräset, kände skogens dofter, hörde göken och då och då en ko som råmade. Under de senaste åren har jag börjat sakna det. Det var nog inte så ofta jag var uppe så tidigt på morgnarna och hjälpte pappa egentligen, men de promenaderna sitter djupt i mitt minne. Om jag skulle välja vilken sorts djur jag helst vill ha så skulle det nog vara en ko...

1 kommentar:

  1. Jag ryser av välbehag när jag läser om dina barndoms-promenader i skogen med korna - låter så mysigt!! Förstår verkligen att du saknar det!

    SvaraRadera