Sidor

måndag 21 oktober 2013

Höstakvarell

Äntligen har vi börjat med akvarell på målarkursen! Jag visar en höstbild här. Jag lekte med färgerna kan man säga... ; ) Första halvan av terminen har vi tecknat men nu är det akvarell som gäller ända till januari! Jag tycker om att sitta och måla på kvällarna. Akvarell är roligt, det flyter omkring och det gäller att kunna en del knep. Men nu ska jag skriva vidare på min bok. Det är ganska klurigt för tillfället. Det är så mycket som ska stämma i en bok. Den ska flyta på bra, vara spännande, rolig, ha en tydlig röd tråd och framför allt, tycker jag, ha en go känsla. Självklart, men inte alltid så lätt!





7 kommentarer:

  1. Härlig höstkänsla, precis som idag med regn och rusk!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att jag fick fram den känslan! : ) Jag gillar de friska vindarna som för med sig både regndroppar och löv...

      Radera
  2. Vilken härlig bild, den blev lyckad tycker jag! Det känns lite ovant för mig med akrylen att inte lämna några vita omålade ytor.

    SvaraRadera
  3. Ja, men visst är det skönt att man kan ändra efterhand med akryl! Det mest tålamodsprövande för mig med akvarell är att jag måste skissa bilden mycket noggrannare innan jag börjar. Men jag börjar tycka att det är roligt att tänka efter var de ljusa partierna ska vara innan jag börjar.

    SvaraRadera
  4. Ja, det är skönt att man kan ändra och måla över med akrylen, det tycker jag med.

    SvaraRadera
  5. Hanna Waldemarson24 oktober 2013 kl. 21:04

    Vackert!

    SvaraRadera