Sidor

måndag 25 april 2016

Fin bokrecension mm! : )

Tidningen Inblick har recenserat Egil, Morfar och Guds himmel! Tack Eva Ruderstam! 
Det har hänt en del sedan sist. Förra veckan skickades Lilla jag går på skattjakt på tryckning. (Läs vad författaren Malin skriver om den här!) Det blir release i Kanalkyrkan i Sandviken den 4 juni kl 14. Lite mer info kommer senare. 
För en vecka sedan fick jag besöka en barn- och ungdomsgrupp i en kyrka och inspirera dem. Då talade jag om att använda sina gåvor - det man är bra på - för Gud, istället för att önska att man vore bra på en massa andra saker. Jag använde också pusslet som jag hade med på
releasen för En annorlunda pusselbit, och pratade om att passa in. Det kan ibland kännas som om vi inte passar in i Sverige 2016, men i Guds pussel passar vi in. Och vi får vara representanter för Guds rike här, i Sverige 2016. Jag visade också Hur blir man Kungens barn som powerpoint, och så presenterade jag förstås mina andra böcker och berättade lite om dem. Ungdomarna sjöng sånger och läste inledningsord ur Bibeln. Det var så roligt att träffa dess underbara barn och ungdomar! 
Den senaste helgen har jag varit med på pionjärkonferens i Malmö. Många olika små nystart-församlingar var representerade där. Fyrens församling var en av dem. Det var en oerhört inspirerande och rolig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar