Sidor

onsdag 4 oktober 2017

Bokmässan!

Hej!

I helgen var jag på bokmässan i Göteborg. Jag hade tänkt blogga om det då men det var klurigt att göra det från mobilen så jag gav upp. Nu har jag så mycket att berätta att jag inte vet i vilken ände jag ska börja. Först måste jag bara visa att krokusarna blommade i Göteborg!!


På onsdagen byggde vi upp vår monter. Det var mycket jobb och vi var trötta när vi var färdiga vid niotiden på kvällen. Men montern blev bra och vi var väldigt nöjda med den. Vi hade en större monter i år och nu kunde man gå in och titta på böckerna. Det är häftigt att se hur förlaget växer! Pärlan Förlag är nu fem år gammalt. Jag är glad att jag har fått vara med nästan från början.


Här är jag och Pärlans egen Christin. Det är så roligt att vi får några dagar tillsammans varje höst på bokmässan. Vi bor långt ifrån varandra så det blir inte så lätt av annars. Vad jag är tacksam och glad för henne!


När vi packade upp böckerna såg jag fram emot att hitta en viss kartong, och tillslut dök den upp: Min nya bok! Releasen är på lördag, men vi tjuvstartade och hade smygrelease på bokmässan. Jag blev riktigt nöjd med den här boken! Den är fin och har riktig myskänsla. Jag är så glad... : )

På den här bilden finns ännu en nyhet! Pärlan Förlag startar en bokklubb! Det finns tre olika åldersgrupper och det är jag som har gjort loggorna. : ) Läs mer om bokklubben (och titta på loggorna) på Pärlans hemsida!


Bredvid oss fanns hela Lasse-Majas cirkus uppbyggd som en liten by för barnen att leka i...


Utanför fanns det poliser... Det var poliser överallt. Det var också väskkontroll varje gång man gick in på bokmässan. 


I måndags kom nya boken hem till oss med budbil. Eftersom jag redan hade sett den fick Linnea öppna första kartongen. Det var nog lika spännande för henne som för mig. Linnea är väldigt engagerad och hjälper mig mycket i arbetet med böckerna. Jag har läst manuset för henne och hon hittar ibland saker som jag behöver ändra på. Hon har också hjälpt mig att sätta ihop bilderna till målarboken på ett sådant sätt att varje uppslag skulle bli så roligt som möjligt att färglägga. En del uppslag har hon till och med själv satt ihop i photoshop. Jag är tacksam och glad för hennes stora stöd!


Det går bra att beställa den nya boken nu! En bok kostar 140:- och målarboken kostar 70:- Men om man köper båda får man dem för 200:-, och vill man ha fler målarböcker kostar de 50:- st. Idag har jag packat de första beställningarna! Jag skickar med ett litet paket färgpennor till varje målarbok.


På lördag kl 11 är det releasefest! Jag kan inte lova att bokhandeln har precis samma priser som jag. Vill ni köpa direkt av mig så går det bra att komma hem till mig efter releasen, eller att beställa på posten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar