Sidor

tisdag 9 januari 2018

Lilla jag-musikalen

Gott Nytt År!

I slutet av november var det release för häftet med Lilla jags barnmusikal av Malin & Sven Hedström. Jag var med på releasen i Sandviken. När jag kom dit möttes jag av en underbar liten tjej som räckte fram sin hand till mig och sa sitt namn. Jag svarade:
  "Jag heter Anna, och det är jag som har gjort bilderna i böckerna om Lilla jag".
  "Mhm", sa tjejen, "och det är jag som ÄR Lilla jag".
Vad var det att vara illustratör jämfört med det, liksom? Som ni förstår var det ett stort ögonblick för mig att få möta Lilla jag på riktigt, efter att först själv ha skissat fram henne...

Det här var första gången jag hörde musikalen framföras. Jag tyckte mycket om den och kan varmt rekommendera den för er som funderar på att öva in en musikal framöver! Häftet är i färg och innehåller noter, sångtexter och repliker. Alla sångerna kommer att finnas tillgängliga på nätet som en hjälp att öva in dem. Jag och Fredrik håller på att göra små bildspel till varje sång, med bilder från böckerna. Här kan du lyssna på sången "Det är jag som är Lilla jag"! (Lägg märke till att jag nu har en youtubesida som heter novembersol.se Prenumerera gärna på den! Det kommer snart mer där.)







Musikalhäftet och böckerna kan du beställa av mig för 120:-/st
Eller 3 valfria bilderböcker (eller musikalhäfte) för 300:- (Fler bilderböcker finns på min hemsida!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar