Sidor

söndag 22 februari 2015

Om releasefesten!

Hej! 
Nu har vi släppt boken Krubilum hittar ett hus! Det blev en riktigt lyckad dag igår! På förmiddagen var det releasefest i biblioteket. Det kom ganska många barn och vuxna och jag tror att de som kom hade roligt. Våra båda yngsta döttrar hade hand om fika och tipspromenad. Fredrik fotograferade. Här kommer lite bilder! 
Först berättade jag lite om hur boken kom till. Den första idén kom en gång när jag och Linnea var ute i skogen. Då började vi fantisera om att det kanske bodde små figurer under granriset på marken. Några månader senare satt jag och tittade på ett clementinskal som låg på köksbordet. Jag kom på att en av de små figurerna skulle kunna bo i det skalet. Det är egentligen ganska längesedan jag gjorde det mesta i boken. Hösten 2012 var det. Varje dag när Linnea kom hem från skolan tittade hon på det jag hade gjort och kom med idéer och kommentarer. Hon har stöttat mig mycket i arbetet med den här boken.




Sedan började sagostunden. Ungefär 25 barn var med och lyssnade när jag läste. Mysigt! 
Efter sagostunden kunde man fika och gå tipspromand. Jag hade god hjälp av Iris och Linnea. Iris hade gjort tipspromenaden och Linnea bjöd på fika.


Och så kunde man förstås köpa signerade böcker!







Tidningarna var där! Pojken i mössa var min hemliga hedersgäst. När jag ritade Krubilum för två år sedan så utgick jag från bilder på honom. En väldigt söt, krullhårig liten pojke! Fast han har vuxit sedan jag gjorde bilderna. Lockarna är sedan länge bortklippta. 

På kvällen (efter intervju med journalisterna och en stunds vila hemma) fortsatte releasefesten i Ivla utanför Ljungby. Där berättade jag om mina böcker. Det var roligt och det gick bra att prata! ; ) Efteråt fick man ställa frågor. Det kom många frågor och det tycker jag är roligt. Sist så var det bokförsäljning och signering igen.
Det var en mycket intensiv men lyckad dag! Tack till alla som hjälpte till, som stöttade på olika sätt, och till alla som kom! Många hjälpte mig att be för dagen. Jag är säker på att det är därför det blev en så lyckad dag.

Här kan du beställa signerade böcker! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar