Sidor

fredag 20 oktober 2017

Vad gör en författare förutom att skriva?

Nu är det mycket som händer! Igår var jag på skolbesök i tre klasser i Markaryd. Det var väldigt roligt. Som vanligt byggde jag besöket på elevernas frågor, och jag fick en fråga som jag inte har fått förut: "Vad gör en författare förutom att skriva?" Jag blev så glad för den frågan, för man tror lätt att en författare bara skriver. Det var nog ungefär så jag själv hade tänkt mig författarlivet från början. Under en period var jag hemskt stressad över att jag inte hann skriva för att det var så mycket annat att göra, men nu ser jag alla de olika delarna som en del av mitt författarjobb och jag trivs med omväxlingen. Periodvis skriver jag inte alls, som nu när jag hellre satsar på att marknadsföra min nya bok. Och det är alltid mer eller mindre pyssel med bokföring, marknadsföring och försäljning. För att inte tala om att läsa igenom mina texter och leta efter fel...

Jag har mycket inplanerat nu!

På torsdag den 25 oktober kl 17-20 är det Ladies and Gents evening i Laholm, och då ska jag finnas i bokhandeln och signera nya boken.

På tisdagen på höstlovet ska jag ha författarverkstad i biblioteket för skrivarsugna barn mellan 8 och 15 år. Det blir spännande för något sådant har jag inte gjort förut. Jag hoppas att det ska bli roliga och inspirerande timmar för de som kommer!

Den 8 november ska jag få hålla ett föredrag för ca 60 kvinnor på en ort en bit härifrån. Då berättar jag om mitt liv och varför jag målar och skriver, och så inspirerar jag till att använda de talanger man har fått. Det ser jag mycket fram emot!

Den 12 november kl 11 presenterar jag nya boken (ganska kortfattat) på gudstjänsten i Pingstkyrkan i Halmstad.

Den 19:e november kl 11 är det release för Lilla jag-musikalen av Malin och Sven Hedström i Kanalkyrkan i Sandviken. Det är jag som har gjort illustrationerna i musikal-häftet. De är hämtade från Lilla jag-böckerna. Då ska jag också presentera och sälja nya boken.

Den 2 december är det julmarknad i EFS-gården i Åsljunga. Då kommer jag vara där med mina böcker, och jag ska även berätta julevangeliet för barn som kommer, med hjälp av en stor julkrubba som finns där.

Den 3 december är det första advent. Då kommer jag och min dotter Iris vara på julskyltningen i Knäred. Iris planerar att ha med lite tavlor då, och man kan beställa porträtt på sitt husdjur av henne.

I jul ska jag sitta och färglägga min målarbok halvnoga bara på skoj, och bara pusta ut... ; D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar