Sidor

tisdag 13 augusti 2013

Börja på en ny bok


Nu tänker jag börja arbeta med uppföljaren till Resan till Kungens rike. Under en tid har jag samlat idéer till den, de finns nerskrivna både på datorn och på olika papper. Så det första jag ska göra är att breda ut alla de anteckningarna framför mig och försöka få någon ordning på dem. Antagligen får jag en väldig lust att skriva när jag läser dem. Men innan jag börjar skriva ska jag göra en skiss över hela berättelsen. Inte så detaljerat kanske, men en skiss som jag kan följa som en röd tråd. Några personporträtt har jag redan skrivit. Några fler miljöbeskrivningar behövs. Och så måste jag välja var berättelsen ska börja. Jag har två alternativ i mitt huvud. Men jag lutar mot det som utspelar sig längre fram, så kan jag göra en återblick sedan. Eller så börjar jag tidigare... Det tar säkert någon vecka att få lite ordning på allt. Under tiden hinner skrivarlusten byggas upp ordentligt i mig! Vad jag ser fram emot att bara skriva, skriva och skriva... : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar