Sidor

fredag 30 augusti 2013

Det viktigaste vi kan ägna oss åt


Ramar in illustrationer som ska finnas med på releasepartyt, lämnar in uppgifter till tecknings/målarkursen, funderar över vad jag ska säga nästa helg när jag ska berätta om boken på en gudstjänst, funderar lite över nästa kapitel i boken jag skriver - det kapitlet känns lite krångligt. 

Vi har olika gåvor. En del sjunger väldigt fint. Det är inte riktigt min gåva så jag får ägna min tid åt annat i stället. Ganska skönt ju. Jag ritar och skriver hellre. Men den viktigaste gåvan som vi människor har fått tror jag sitter inne i hjärtat. Gåvan att kunna älska andra människor och att lyssna. Om vi inte lämnar plats för det så är de andra gåvorna - talangerna - ingenting värda. Jag önskar att jag alltid ska komma ihåg det... 
  Inte bara varje dag. Det räcker inte. Varje stund vill jag komma ihåg det.


4 kommentarer:

  1. Så fint du skriver och tecknar.........skall bli spännande att följas åt!
    Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Tack Ewa-Christine! Vad roligt att du varit inne på min blogg! Ja, det blir en rolig höst på konstkursen. : )

    Önskar dig också en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Ja, det vill jag också komma ihåg...utan kärlek är det man gör inget värt.
    Vilka fina bilder du tecknat, gillar speciellt snäckorna! :-)

    SvaraRadera