Sidor

söndag 3 november 2013

Tomatfrön och vilan i Guds hand

Allting i naturen är så välplanerat. Våra kroppar fungerar som de ska. När en bebis är hungrig skriker den. Ett frö ger en tomatplanta med tomater som ger frön till nya tomater om och om igen i tusentals år. Tänker jag helt logiskt så ser jag att Gud måste finnas. Det är så tydligt att någon har tänkt ut allting. Annars skulle det inte ha kunnat fungera.

Men det är inte bara därför som jag tror på Gud. Ju mer jag läser i Bibeln desto tydligare ser jag vem Gud är. Han är inte bara den som skapade fröna till tomatplantorna för längesedan utan också den som varje dag bryr sig om hur jag har det. 

Det känns tryggt att veta att det finns en som är mycket större. Som när min yngsta dotter ber mig bära hennes tunga skolväska på vägen hem från skolan lämnar jag över allt tungt till min pappa i Himlen. Han har ingenting emot att bära tunga saker. Han älskar att lösa problem. 

2 kommentarer: