Sidor

tisdag 1 april 2014

Att illustrera en bilderbok 2

När vi hade kommit fram till hur de olika karaktärerna skulle se ut så behövde jag också komma fram till hur jag skulle färglägga. Jag var inne på akvarell och blandteknik, men bestämde mig till slut för att färglägga på datorn. Omslagsbilden blev färdig i torsdags, men jag kan inte visa den här på bloggen förrän den är helt klar med titel och så. Så länge får ni ett litet smakprov på hur illustrationerna kommer att se ut. 
  Malin och jag har gått igenom ungefär vad som ska vara med på alla uppslag och jag har skissat en del. Så idag känner jag mig redo att rita upp det första uppslaget och kanske även börja färglägga lite. 
  Det ligger en Bibel här på skrivbordet. När jag öppnade den nu fick jag upp en enkel liten vers i första Korinthierbrevet 10:24. "Sök inte ert eget bästa utan andras". Bara så. Så självklart. Men ändå så svårt! Vi får väga upp det med en annan Bibelvers från Efesierbrevet 6:10. "Hämta nu styrka hos Herren, av hans oerhörda kraft." Så skönt att vi får be Gud om hjälp. Jag bläddrade lite till i Bibeln och fick upp Lukasevangeliet 1:37. "Ty ingenting är omöjligt för Gud." Nej just det. Det är det som är så bra. Tack gode Gud att jag får hämta kraft hos dig! 

2 kommentarer:

  1. Illustrationen ser lovande ut! :-) Visst är det fantastiskt hur Gud leder oss genom sitt Ord!
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, jag är väldigt glad att jag har en Bibel.

    SvaraRadera