Sidor

torsdag 15 maj 2014

Att illustrera en bilderbok nr 3

Nu har jag varit i full gång med bilderboken i flera veckor! Det går bra. När jag hade hittat en stil och ett sätt att arbeta som fungerade gjorde jag en skiss över alla uppslagen. Malin och Christin tittade igenom skisserna och när de hade godkänt dem kunde jag utgå från skisserna och rita ett uppslag i taget färdigt och sedan färglägga på datorn. I början tog varje uppslag en vecka men nu flyter det på lite bättre och jag har åtminstone kommit halvvägs med bilderna. Den här veckan har jag inte färglagt utan istället valt att rita färdigt så många uppslag som möjligt. Min plan är att jag ska jobba med korrekturläsning av Tistella varvat med färgläggning nu fram till barnens sommarlov. Det passar bra att färglägga lite varje dag utöver korrekturläsningen för då kan jag lyssna på undervisning på bibelstudium.org under tiden. Det kan jag inte när jag jobbar med texter eller när jag planerar bilder! 
Lampan och råttan är små detaljer från boken.

En Bibelvers som jag tycker om:
"Jag skall ge er ett nytt hjärta och låta en ny ande komma in i er. Jag skall ta bort stenhjärtat ur er kropp och ge er ett hjärta av kött. Jag skall låta min Ande komma in i er och göra så att ni vandrar efter mina stadgar och håller mina lagar och följer dem." Hesekiel 36:26-27  (Har ni läst Mio min Mio? På tal om stenhjärta... ; ) Det här är ord som Gud sa till profeten Hesekiel nästan 600 år innan Jesus föddes. Jag tycker om att Gud säger att Han ska göra detta. Den kristna tron hänger inte på våra egna ansträngningar. Vi behöver bara välja om vi vill ta emot.

1 kommentar:

  1. Fina bilder! Vad roligt arbetet med bilderboken verkar när det flyter på bra! Ja, Mio min Mio är bra...Och jag håller med, det är fantastiskt det Gud gör i våra liv när vi ber Honom om det och tar emot från Honom.

    SvaraRadera