Sidor

torsdag 12 juni 2014

Glad sommar!

Nu närmar sig sommarlovet för barnen och även jag tänkte då trappa ner på bokjobbet. Egentligen hade jag tänkt vara helt ledig men vi har en del jobb kvar med Var inte rädd. Den första juli ska den boken vara färdig att skickas på tryckning. Jag och Christin håller på att gå igenom texten. Vi skickar den mellan oss med en massa kommentarer. Just nu är det hon som har den, men snart får jag tillbaka den och då är det min tur att sätta mig in i den igen. Jag hoppas att vi inte missar någon detalj som vi borde ändra... När vi är nöjda med texten ska den föras över till ett annat program i datorn och då ska alla bilder på plats. Plötsligt får man då se hur boken kommer att se ut i färdigt skick... : ) 

Jag är färdig med bilderna till alla de "vanliga" uppslagen till Egil orgeln och Hullerombullertanterna, men ska senare komplettera med lite detaljer till titelsidan och en sida där Egils sång ska finnas med noter och allt. Men eftersom den boken inte kommer ut förrän senare i höst kan jag vänta med de detaljerna tills augusti när barnen börjar skolan igen. 

Det jag för övrigt hoppas på är att kunna börja på en ny bok så fort barnen börjar skolan. Jag ska vara med på en skrivarkurs i Gullbranna i sommar igen för att värma upp inför hösten. Och så blir det ju releaseparty i september!

Idag har jag ändrat här på bloggen under fliken mina böcker. Informationstext till de nya böckerna finns nu på plats, så ta gärna en titt där!

Och så önskar jag dig en riktigt skön sommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar