Sidor

lördag 16 augusti 2014

Färdig med illustrationerna!

Det här är Egil, som är med i Egil, orgeln och Hullerombullertanterna, som kommer i november. Vi har tänkt ha det här porträttet på bokens baksida tillsammans med baksidestexten. Idag har jag jobbat hela dagen med små förändringar på de olika uppslagen, och nu i kväll är alla illustrationerna färdiga! Det känns bra, för jag vill gärna ägna mig åt ett nytt projekt nu när höstterminen kommer. 
Det här är den första boken som jag har illustrerat som jag inte själv har skrivit. Det är en ny upplevelse. Jag är glad över kontakten med Malin Hedström som har skrivit boken. Innan jag började jobba med illustrationerna så trodde jag inte att jag skulle kunna tycka om boken på samma sätt som om jag hade skrivit den själv, men nu känner jag att en bit av mig finns i den, precis som i mina egna böcker. Jag ser mycket fram emot att få hålla den i handen senare i höst! Men först ska jag njuta av releasen av Var inte rädd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar