Sidor

måndag 6 oktober 2014

Bild från bokmässan

Ingela Hagenfors, jag och Christin på bokmässan. Till vänster och bakom oss syns lite av Tomsings monter och till höger lite av Pärlans. 
Nu har det gått en vecka sedan bokmässan och jag har skrivit och skrivit och skrivit hela förra veckan. Så skönt att få tid till det igen! Det går bra med boken om Julfolket. Idag har jag tagit en dag till annat som behövde göras: lite bokföring, lite idéer som jag ville anteckna, och så har jag gått igenom alla bilder till Krubilum-boken som ska ges ut någon gång i vinter. Bilderna behöver vara lite större än vad de kommer att vara i boken, eftersom kanterna kommer att skäras bort i tryckningen, därför har jag byggt ut bilderna lite.

Jag känner mig så glad och tacksam över att jag får hålla på med detta som jag så gärna vill hålla på med... : ) I morgon sätter jag nog fart med att skriva igen. Och snart, men kanske mest på kvällarna, ska jag sätta igång att illustrera en bilderbok till som Malin Hedström har skrivit. "Lilla jag går till Gud", heter den. Den tänker jag måla i akvarell och gouache. Det blir skönt att vila ögonen från datorskärmen. Egil skickades förresten till tryckning i fredags.

Jag har fler projekt på gång. Men de berättar jag om senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar