Sidor

tisdag 23 december 2014

God jul!

Nu vill jag önska alla er läsare här på bloggen en riktigt, riktigt fin jul! 

Under den senaste veckan har jag tänkt mycket på vad det egentligen är vi firar, och jag har kommit fram till att det är Guds kärlek vi firar. Vi firar att Gud älskar oss så mycket, och så gärna vill ha gemenskap med oss, att Han valde att bli människa. Tre Bibelverser vill jag skicka med er i jul:

"Så älskade Gud världen att han gav den sin ende son, för att de som tror på honom inte ska gå under utan ha evigt liv." Joh 3:16

"Men åt dem som tog emot honom gav han rätten att bli Guds barn, åt alla som tror på hans namn." Joh 1: 12

"Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå under, och ingen skall rycka dem ur min hand." /Jesus, Joh 10:27

Tack Jesus att du kom!! : )

I kväll har vi tittat på en gudstjänst från Hillsong som sändes på svt för två veckor sedan. Det är en riktigt, riktigt bra julkonsert som passar så bra att titta på så här kvällen före julafton, eller senare i jul!

Och en liten julhälsning från mig och mina båda arbetskamrater, Malin och Christin! 


1 kommentar:

  1. GOD JUL till dig och familjen!! Vilken festlig julhälsning, visade den för barnen också. :-)
    Kramar Ulrika

    SvaraRadera