Sidor

onsdag 20 maj 2015

Nu händer det mycket roligt!




Bibliotekstjänst har just recenserat Lilla jag går till Gud. Det blev en väldigt fin och positiv recension! Så här börjar den: "Anna Andersson och Malin Hedström har skapat en ny bilderbok där det kristna budskapet fortsätter vara ett centralt tema". (BTJ-häftet nr 14, 2015, Karin Ögren Hjalmers) Jag gillar det, för det låter på något vis som att de räknar med oss nu! Och så här slutar den: "Det är sympatiskt att flickans familj bara tycks bestå av hennes mamma eftersom det bidrar till att ge en normalitet till att familjer kan se ut på många olika sätt." Haha, det var ju bra att vi bara gjorde en förälder då... ; ) Men boken passar även till barn som har två föräldrar! : ) Läs också om recensionen på Malins blogg!

Förra helgen signerade jag böcker tillsammans med Nya musikSvenska Alliansmissionens årskonferens i Gullbranna. Jag träffade bl a ett par som hade gett min första bok (Resan till Kungens rike) till sitt barnbarn och som nu ville köpa den andra (Var inte rädd) eftersom den första hade blivit favoritbok! Sånt är uppmuntrande att höra! (Det är inte mina böcker som kostar 29:- på bilden. ; )

Nu på söndag ska jag till Korskyrkan i Örkelljunga och i början av gudstjänsten berätta om böckerna och om varför jag skriver. Det är så roligt att få göra sådana besök. 

Det är väldigt mycket jag ska hinna nu de tre närmaste veckorna. Nästa vecka måste jag bli färdig med omslaget till den tredje boken i Sagans värld. Texten och illustrationerna behöver vara färdigarbetade ungefär en vecka därefter. Boken ska vara färdig till tryckning innan sommarlovet börjar. (Releasen blir i september. Datum kommer senare.) Och jag har många illustrationer kvar att göra! Men först och främst behöver jag jobba med omslaget. Omslaget till den andra Egil-boken ska också vara färdigt om en vecka, men det är nästan klart. Håll utkik på bloggen så kommer jag snart visa hur de nya böckerna kommer att se ut!

Mitt i allt detta fick jag igår en ganska utförlig idé till ännu en bok i Sagans värld (Och då menar jag inte Julfolket). Men den får vi prata om någon helt annan gång! ; ) Det är så MYCKET jag vill! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar