Sidor

fredag 7 augusti 2015

Slutjobbet med En annorlunda pusselbit

Nu är boken nästan färdig att skickas till tryckning! Vi såg att det behövdes lite fler illustrationer, så det har jag jobbat med igår och idag. 

Förra veckan gick jag på skrivarkurs i Gullbranna. Inger Lundin var ledare. Vi hade roligt i skrivargruppen och jag känner att jag har fått ny inspiration inför hösten. Jag har tänkt jobba vidare med manuset till boken om Julfolket lite senare i höst (men först ska jag göra färdigt illustrationerna till nya Egil-boken) och har nu fått lite idéer till hur jag kan göra mer av den. De senaste dagarna har jag läst Britt-Marie var här av Fredrik Backman. Han blev genast min nya favoritförfattare! Han är helt fenomenal på att beskriva både människor och miljöer. (T ex: "Det hörs snart att hon diskar, vilket låter som om det kryper runt något i vasken som hon försöker slå ihjäl." Alltså, wow!) Detta med personbeskrivningar och miljöbeskrivningar handlade också kursen i Gullbranna om, så kombinationen med boken och kursen har verkligen inspirerat mig! Men innan barnen börjar skolan igen tänker jag ta en sista veckas paus... när min nya bok har skickats till tryckning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar