Sidor

onsdag 26 augusti 2015

Vardagen i full gång!

Nu är vardagen igång! En annorlunda pusselbit är på tryckning, den beräknas vara färdigtryckt om 1-2 veckor! Det är som vanligt spännande och lite nervöst att få se hur den nya boken blir. Medan jag väntar på den ska jag arbeta med bilderna till Egil, morfar och Guds himmel. Jag behöver vara färdig med de bilderna i mitten av september, så det gäller att jag kommer igång nu! Hälften av bilderna gjorde jag i våras, men nu tycker jag att det känns lite trögt att komma igång. Det känns som att fingrarna har blivit stela och klumpiga när jag inte har ritat så mycket i sommar. Men jag får väl helt enkelt börja skissa så är jag nog snart igång igen. Någon gång under hösten ska vi också trycka miniboken Hur blir man Kungens barn? Och så ska jag göra bilder och omslag till Lilla jag går på skattjakt som kommer ut i vår. På all övrig tid (jag tror att det blir några veckor över ; ) planerar jag att arbeta med Julfolket som är ännu en del ur Sagans värld. Jag började med den förra hösten men vill gärna arbeta igenom hela texten igen. Min tanke är också att det ska vara extra många bilder i den. 


Några viktiga datum framöver:
19 september 11-13: Release för boken En annorlunda pusselbit, i Laholms bokhandel.
24-27 september: Bokmässan i Göteborg. Jag står i Pärlan Förlags monter.
15 oktober, kl 15: Jag berättar om böckerna mm i Pingstkyrkan i Halmstad.
24-35 oktober, utställning med tavlor och böcker i EFS-gården i Åsljunga.
28 november, kl 10-16. Hallands bokmässa i Varbergs stadsbibliotek. Jag kommer att finnas på plats med bokbord och även läsa högt ur min nya bok.

Till sist: Här kan du höra och se Egils sång, som finns med i boken Egil, Orgeln och Hullerombullertanterna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar