Sidor

lördag 19 september 2015

Bilder från releasen!

Idag har vi haft bokrelease i Laholms bokhandel. Det var strålande sol i år igen, och vi kunde vara på den mysiga innergården. Såhär ser boken ut:
Om du missade releasen så har du en chans till! I morgon kl 17 gör vi en fortsättning på releasen på gudstjänsten i Fyren i Båstad.
Längst bak i boken finns det en tackhälsning från mig. Den läste jag upp. Sedan berättade jag lite om hur de olika böckerna hör ihop med varandra. I boken Var inte rädd hamnar Tistella hos ett folk som kallas Pessimisterna. De berättar för henne att det en gång har bott en pojke hos dem. Det är den pojken som är huvudperson i den nya boken. Hahi heter han. 
Jag har många gånger känt mig annorlunda för att jag är kristen. Precis som på pusslet här har jag känt det som om min bit inte passar in. Men en gång insåg jag att felet var att jag pusslade på fel pussel. I Bibeln (I Jeremia bok kapitel 29 vers 11) står det att Gud vet vilka tankar han har för oss. Han har en plan för oss. Och i den planen - det pusslet - passar vi in.
                                       
Jag läste ett stycke i min nya bok. Det blev kapitel 11 och 12 som handlar om när Hahi kommer till Den långbenta tantens ö. 













Så här ser jag ut i läsglasögon! Jag behövde skaffa dem i våras för att jag fick för ont i ögonen av alla timmar framför datorn när jag jobbade med bilder. Jag skaffade så stora glas som möjligt för att kunna titta upp och ner mellan skärmen och pappret utan att behöva röra så mycket på huvudet. Barnen tycker att de är hemska och tyckte att jag bara skulle ha dem vid datorn. Men alltså, de här stora glasen är mycket bättre än de smala som man kan köpa på Biltema... : ) Förlåt, barnen!


Sedan var det dags för signering och bokmingel! Visst är det en fin samling böcker jag har? Två av böckerna som du ser på bilden har ju Malin Hedström skrivit och så har jag gjort bilderna. (Och Var inte rädd har hamnat bakom blommorna.) 

Tack till alla som kom och förgyllde den här dagen! Jag är så glad och tacksam för ert stöd! Tack till Diana och Laholms bokhandel att jag fick ha min release hos er och att ni ordnade det så fint. Och tack till alla ni som brukar uppmuntra mig men som inte kunde komma idag. Och till Christin på Pärlan Förlag förstås, för att du ger ut mina böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar