Sidor

lördag 7 januari 2017

Ensam men omsluten



Min brorsson var hos oss i onsdags. Han stannade vid en tavla och frågade mig vad den egentligen föreställde. Då ställde jag mig bredvid honom och tittade på tavlan en gång till. Och jag såg att den faktiskt verkligen beskriver det som jag ville beskriva när jag målade den. Den heter Ensam men omsluten. Den föreställer en liten flicka som är helt ensam. Ändå är hon inte ensam för hon är omsluten. Hon är trygg.

Detta beskriver min kristna tro och min relation med Gud. Om jag skulle vara helt ensam i den här världen skulle jag ändå vara omsluten av Gud. Han omsluter mig med sin omsorg och värme. Därför är jag aldrig helt ensam.


Jag skall aldrig lämna dig eller överge dig.

Hebreerbrevet 13:5

Du omsluter mig på alla sidor och håller mig i din hand

Psaltaren 139:5

2 kommentarer: