Sidor

lördag 31 december 2016

Gott nytt år!

Här är det grått, mulet och blåsigt. Sista mulna dagen 2016... Hur mycket 2016 än försöker så blir det inte fler mulna dagar än så här!

Jag har en konstig kärlek till nyår. Jag brukar inte planera nyårsfirandet förrän precis dagen innan. Så är det i år också. Men jag älskar nyår. Jag älskar att få lämna ett gammalt år bakom mig och börja från början på ett helt nytt år. Jag älskar att skaffa en ny, fin tom almanacka att ha i köket. Jag känner mig så glad när jag vet att ett nytt år är på väg. Det finns så många nya möjligheter i ett nytt år.

Det ser mörkt ut i världen. Man kan känna att det inte finns mycket hopp inför det nya året. Men jag känner hopp. Det finns mycket vi inte vet om hur det nya året ska bli. Men några saker vet jag. Som vanligt hämtar jag inspirationen ur Bibeln:

Jag vet att Jesus har sagt så här:

Känn ingen oro, tro på Gud och tro på mig
Johannesevangelium 14:1

Jag är med er alla dagar in till tidens ände
Matteusevangliet 28:20

Jag ger dem evigt liv, och de skall aldrig någonsin gå förlorade, 
och ingen skall rycka dem ur min hand.
Johannesevangelium 10:28

Och

Mina tankar är inte era tankar, och era vägar är inte mina vägar, säger Herren.
Nej, så mycket som himlen är högre än jorden, 
så mycket är mina vägar högre än era vägar 
och mina tankar högre än era tankar.
Jesaja 55:8-9

Låt dig inte besegras av det onda, utan besegra det onda med det goda
Romarbrevet 12:21

Sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också.
Matteusevangeliet 6:33

Jag önskar er ett riktigt gott nytt år!


2 kommentarer:

  1. Gott nytt år Anna. Ser fram emot ett nytt år tillsammans med herren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, "jag tror och hoppas och förstår, att ett år med Jesus blir ett gott nytt år." : ) https://www.youtube.com/watch?v=O80uwePe1U0

      Radera