Sidor

onsdag 10 april 2013

Tvåhövdad drake



Igår hann jag med ganska många olika saker. Först arbetade jag med korrektur i ett kapitel. Sen tog jag en promenad till bokhandeln och pratade med dem om releasepartyt. Men de ville vänta lite med att bestämma datum för det, eftersom det är bra att passa på när det är något speciellt som händer i stan. Efter det satt jag på biblioteket och bläddrade i Svensk Bokhandels vårkatalog för att få tips om hur jag kan skriva ett debutantporträtt. Det ser så snyggt ut i katalogen. Jag hoppas att jag får till min text lika bra som de andra... Det ska i alla fall blir roligt att få vara med i den i höst! : )

Hela eftermiddagen och kvällen satt jag och skissade på en illustration till boken, jag visar en del av den här. Det är den första hemska drake som jag har lyckats med... Så jag är nöjd! 

Nu är frågan hur jag ska lägga upp den här dagen. Det finns mycket att välja på. Eftersom jag satt och ritade hela eftermiddagen och kvällen igår så finns det t ex mycket disk i köket... 

Hoppas att DU får en bra dag! 



2 kommentarer: