Sidor

lördag 6 april 2013

Hej!

Jag lägger in fler tavlor och illustrationer efterhand på bloggen, det kommer också att bli fler bildtexter med tiden. Så håll utkik under de flikarna om du är intresserad! Och förresten, ni som känner mig kan väl påminna mig om det är någon bild ni saknar på bloggen! Eller om ni rentav har en av mina bilder hemma hos er som ni kan fota och maila till mig...

Nu ser jag också fram emot att fortsätta arbeta med korrigeringar i mitt bokmanus! På måndag när barnen börjar skolan igen efter lovet ska jag sätta fart. Barnens skoltid är min arbetstid. Måndagen är också en stor dag för att Iris fyller elva år. Vad roligt det är att vara mamma till tre så stora, fina flickor! : ) I kväll hade hon filmkväll med sina kompisar. Hon fixade allt själv och var väldigt nöjd med kvällen.

Jag tror att jag lägger in en bild på henne här, den är ett par år gammal så hon har ändrat sig lite. Men ändå...



























I morgon är det söndag! Jag älskar söndagar. På söndagar får man lov att stanna upp och njuta av allt det fina som finns runtomkring. Och jag ska till kyrkan. Jag älskar att vara där. Längtar dit. Förra söndagen, på påskdagen, sa prästen: "Idag firar vi att Jesus uppstod från de döda - häftigare än så blir det inte!" Och så citerade han någon som sagt: "Födas, leva, dö och uppstå. Före oss har Kristus gått". De här orden tål att tänka på. Ju mer man tänker, desto större blir de. Jag längtar efter att få höra fler sådana ord i morgon! : )


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar