Sidor

tisdag 12 november 2013

Semesterbilder!

Nu har jag lagt ut mina semesterbilder under rubriken Akvarell. Som vanligt var det jag som höll i penseln och Fredrik och Viola (och även de andra två) som höll i kamerorna, så här på min blogg får ni nöja er mer med målningar! Jag tröttnar ganska fort på att bara sola, och jag ville inte läsa eftersom jag ville njuta av det jag hade runtomkring mig. Så måla var det bästa jag kunde komma på att göra när vi satt i solen och njöt. Redan första dagen lyckades jag hitta en konstnärsaffär eftersom jag ångrade att jag bara tagit med ett litet akvarellblock. Barnen retades sedan med mig för att jag gick dit nästan varje dag. De hade roliga penslar... Puerto de la Cruz är en väldigt vacker stad. Den ligger intill höga berg som sträcker sig upp genom molnen. Många hus är lådformade och inte sällan är de målade i glada färger. 

Det var skönt med en paus! Men nu ska det bli roligt att fortsätta skriva. Jag ska gå igenom och se om jag har fått med allt som behöver vara med i de första två tredjedelarna av boken innan jag ger mig på den sista delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar