Sidor

fredag 31 januari 2014

Nytt om bok nr 2

Nu är det bestämt att min andra bok kommer att ges ut i höst på Pärlan Förlag! 

Boken kommer att vara lila. Den mörklila bokryggen blir snygg bredvid den orangegula ryggen på Resan till Kungens rike, tror jag.


Förmiddagarna ägnar jag nu åt att skissa på illustrationer. En del illustrationer är färdiga och de flesta har jag åtminstone färdiga skisser till. Omslagsbilden behöver vara klar inom två månader, så den kommer jag snart att vara i full gång med. Jag ser fram emot att ha en färdig skiss så att jag sedan får pröva mina nya akvarellkunskaper från målarkursen på den... Men först måste vi bestämma vad boken ska heta!

Tack till Peter, Ingela, Sofia, Ulrika och min familj för all hjälp med texten! Och tack Christin för att du vill satsa på även den här boken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar