Sidor

lördag 25 mars 2017

Författarbesök

Idag är jag trött! Det har varit en väldigt rolig och intensiv vecka! Jag har varit i Uppsala och besökt 15 skolklasser. Så uppmuntrande för mig att träffa alla dessa elever och lärare som just har haft Resan till Kungens rike som högläsning! De tyckte mycket om boken och var berörda av den. Jag fick skriva massor av autografer... : ) 

I en klass hade barnen suttit och ritat medan de lyssnade. Jag älskar deras bilder!




Undervattenlandet

Torva och Ädelsten på molnet

Mormors stuga



De här dagarna ger mig ny motivation att skriva. När jag har vilat mig några dagar ska jag börja arbeta med manuset till boken om Julfolket (När Pottisarna råkade stjäla julen). Jag läser det många gånger för att se vad jag kan förbättra. Framsidan och bilderna är färdiga. Så det som sedan är kvar att göra är baksidan till boken och till målarboken, och till sist att titta igenom allt ännu fler gånger när Christin på Pärlan Förlag har satt ihop text och bilder. Målet är att vara färdig med allt detta innan barnen får sommarlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar