Sidor

fredag 30 september 2016

Gud och ondskan

En underbar sång:


Ibland undrar vi varför Gud inte gör något åt ondskan i världen. 

I Bibeln står det att Han ska döma världen. 
Tänk dig att Han då använder sig av sina tio budord. 
När det är min tur frågar Han mig: Anna, har du ljugit någon gång? 
Det behövs inte mer för att jag ska inse att även jag kommer att bli dömd. 
Gud är helig. Hans Himmel är perfekt. Inget ont finns där. Om Han skulle släppa in mig där skulle Himlen inte längre vara rakt igenom god. 
Just när jag sitter där och inser att jag inte håller måttet, kommer jag att tänka på något:
"Men, Jesus tog ju straffet åt mig", säger jag.
Då ler Gud stort mot mig.
"Precis", säger Han. "Och Han har tvättat dig ren från allt ont. Jag ser ingen synd i dig."
I nästa stund kommer Jesus, Guds son, in i rummet. 
Han räcker ut handen mot mig och så går vi tillsammans in i Himlen.

 Så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att var och en som tror på honom inte ska gå förlorad utan ha evigt liv.
(Johannesevangeliet 3:16)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar