Sidor

torsdag 22 september 2016

Bokmässan

Hej! Nu är jag i Göteborg. Det är tredje året i sträck som jag och Christin står på bokmässan med Pärlans böcker.
Jag kom hit igår eftermiddag. Klockan åtta på kvällen hade vi fått ordning på montern. Då var vi riktigt trötta. Så här blev vår monter i år! 


Idag var första dagen som mässan var öppen. Det har gått bra idag. Vi har mött många människor och haft många bra samtal. Det är första gången som jag inte har någon ny bok precis till bokmässan. Men jag har sett fram emot att få bläddra i de nya böckerna som har getts ut av förlaget. Det finns många fina böcker! Och så är det roligt att få träffa några av de andra författarna på förlaget. Jag har inte hunnit gå runt och titta så mycket. Men jag fick höra ett intressant seminarium om att skriva barn- och ungdomsböcker. Det är roligt med lite nya idéer och inspiration.

Man kan bli väldigt trött av de långa dagarna, alla möten med människor och det ständiga sorlet som är här. Men ännu känner vi oss inte så värst trötta. Här kommer en bibelvers till er! Så här sa Jesus:

Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag er en sådan frid som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte modlösa.
(Johannesevangeliet 14:27)

Tack till alla er som ber för oss under bokmässan. Det betyder väldigt mycket. Jag har lite ont i halsen. Be gärna att det försvinner, för det är en stor fördel att vara frisk här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar